Advertising & Promotion
Wat houd advertising & promotion in?
Een taak die nooit gedaan is; Advertising & Promotion. Voor zakelijk Nederland geldt, een nieuw jaar, nieuwe kansen en nieuwe klanten.
Advertising & Promotion is de ruggengraat van jouw onderneming. Doch, hoe goed je dit ook aanpakt, bent nooit klaar en marketing technologieën/strategieën staan nooit stil.
Advertising & Promotion
Veel (kleinere) ondernemingen plaatsen advertising & promotion onder dezelfde uitgavecategorie en beide functies worden aan 1 persoon overgedragen. Toch zit er wel een verschil in beide.
Advertising (Reclame) slaat op betaalde, gecontroleerde berichten binnen de Media.
Promotion (Promotie) Kan zowel op betaalde als gratis marketingactiviteiten omvatten. Je kunt hierbij denken aan sponsoring of verkoop.
Je kunt overwegen om Advertising, Promotion en PR samen te brengen en neer te leggen bij een marketingmedewerker. Heb je een grotere onderneming, dan kan het slim zijn om alles apart onder te brengen bij verschillende toegewijde marketingmedewerkers.
Onder Advertising en Promotion vallen onder andere de volgende mogelijkheden.
Printing, een traditionele manier van promotion dat een poging waagt in de digitale wereld. Met ‘print’ marketing draait het om het afdrukken van fysieke producten, maar deze producten kunnen eindeloos variëren
- SEARCH & SOCIAL ADVERTISING
Searchmarketing beslaat alle vormen van adverteren via een Searchengines (Zoekmachine). Searchengines zoals Bing en Google hebben de optie om tegen betaling, tekstadvertenties te kunnen toevoegen aan gerelateerde zoekresultaten. (Denk bijvoorbeeld aan Google Ads)
- PR
De PR-categorie is een erg brede en kunnen meerdere dingen omvatten. Je kunt denken aan het volgen en analyseren van resultaten van onder andere mediaplaatsing. Je kunt ook denken aan Influencers en andere manieren om in contact te komen met kanalen binnen de media. (PR = Public Relations)
- VIDEO ADVERTISING
Met Video Advertising plaats je advertentie video’s, net voor, of net na andere video’s en of content op het internet. Je kunt hierbij denken aan de korte filmpjes die je vaak op ‘Youtube’ ziet, voor het volgende liedje begint. Maar ook bijvoorbeeld; STER, TMG en RTL XL krijgen hierin een steeds grotere rol.
- NATIVE/CONTENT ADVERTISING
Deze beide manieren lijken op elkaar, maar we leggen ze even apart uit. Wanneer men spreekt over contentadvertisingdan gaat het over alle soorten van marketing waarbij inhoud en of informatie wordt gemaakt en gedeeld met de consument. Dit kan zowel audiovisueel of tekstueel zijn. (Bijvoorbeeld blogs en infographics)
Bij Native advertising maak je gebruik van (betaalde) advertenties welke bij de look, functies en feel passen van het mediaformaat waar ze in verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan Social Media feeds maar ook aan aanbevolen content op een website.
- DISPLAY & PROGRAMMATIC ADVERTISING
Programmatic advertising; Met de hulp van speciale software, koop je geheel geautomatiseerd; Digitale advertentieruimte. Het gedrag van consumenten wordt geanalyseerd door middel van Algoritmes. Cookies zorgen erover dat de juiste advertentie wordt gezien door de juiste persoon.
Diplay advertising zijn grafische ads op websites, social media of apps. Denk hierbij bijvoorbeeld aan banners.
- MOBILE MARKETING
Deze vorm van advertising heeft specifiek betrekking op de advertenties op Mobiele devices. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ads over mobiele services en apps.