Management
Wat houd management in?
Het zou heel goed kunnen dat je nog nooit het woord martech gehoord hebt. Logisch, want als je geen eigen bedrijf hebt dan heb je het ook niet nodig. Toch is het zeker wel interessant om er meer van te weten, ook als je geen zelfstandig ondernemer bent. We hebben tenslotte allemaal met reclame te maken. Of je dat nou wilt of niet, vandaag de dag kom je er niet omheen. Dus is het best interessant om te weten hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat.
Wat is martech nou?
Het woord martech is een afkorting van marketing technologie. Met andere woorden, het is een manier om bedrijven te helpen meer bekendheid te krijgen en dus op die manier ook meer inkomsten te kunnen halen. Iedereen weet dat vandaag de dag in onze samenleving de technologie steeds belangrijker wordt en hierdoor ontstaan veel meer mogelijkheden dan we 20 jaar terug hadden. Als bedrijf zijnde kan je meerdere manieren gebruiken om je reclamecampagne onder de aandacht te brengen, denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruiken van sociale media. Hiermee kan je als bedrijf een groot publiek bereiken. Deze technologie noemen we martech stack.
Waarom is het belangrijk?
Omdat je met martech oplossingen op een makkelijke manier je producten of diensten onder de aandacht brengen met dank aan handige software waarmee je als bedrijf je reclame kunt onder steunen of zelfs helemaal automatiseren. Bij voorbeeld handel en verkoop, met dank aan martech technologie kan je dus de marketing- en verkoopactiviteiten veel beter op elkaar afstemmen. Dit zorgt ervoor dat je als bedrijf kunt groeien en dat je nog meer bekendheid krijgt. Zo kan je op een eenvoudige manier meer mensen bereiken.
Waarom is het zo’n janboel?
Omdat er zoveel keuzes en mogelijkheden zijn met martech kan dit best een beetje overweldigend op mensen overkomen. Want hoe weet je nou wat je moet kiezen? Zeker als je wat technologie betreft niet echt weet hoe alles in zijn werk gaat kan dit best lastig zijn om dan in het diepe te springen en gebruik te gaan maken van deze mogelijkheid. Openstaan voor verandering is niet voor iedereen even gemakkelijk, maar martech zal zeker in de toekomst een steeds grotere rol gaan spelen. Binnen het bedrijf is het belangrijk om werknemers hier goed over voor te lichten en de voordelen van deze techniek uit te leggen.